Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση με επίκεντρο την εκπαίδευση

Συνέντευξη του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου , προέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών στην Εφημερίδα των Συντακτών

Συνέντευξη του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου , προέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών στην Εφημερίδα των Συντακτών


Η αγορά γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη και απαιτεί επιπλέον δεξιότητες και επαγγελματίες που συνεχώς να επιμορφώνονται

Σε μία περίοδο ισχυρών πιέσεων και αλλαγών στην ιδιωτική ασφαλιστική αγορά, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση είτε σε επαγγελματικό επίπεδο είτε σε επίπεδο εκπαίδευσης.

Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας, μιλά για τις νέες κινήσεις του ΕΕΑ, τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε την τελευταία περίοδο αλλά και την εικόνα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης σήμερα.

• Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ασφαλιστική διαμεσολάβηση στην περίοδο που διανύουμε και εν όψει των αλλαγών που επιφέρει στην ασφαλιστική αγορά το Solvency 2 μέσα στο 2016;

Δεν θα έλεγα ότι έχει προβλήματα, αλλά ότι έχει πολλή δουλειά να διεκπεραιώσει, έχει μεγάλο όγκο νέων δεδομένων στα οποία πρέπει να προσαρμοστεί και κυρίως πρέπει να καταβάλλει σε λίγο χρονικό διάστημα μεγάλη προσπάθεια προκειμένου να αφομοιώσει όλες τις αλλαγές που βρίσκονται σε εξέλιξη. Και να εξηγήσω συνοπτικά ότι ο κλάδος καλείται να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα τα οποία σχετίζονται: με το γενικό περιβάλλον της οικονομίας, με την υιοθέτηση νέων νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων (νέες Κοινοτικές Οδηγίες, Solvency κ.ά.) και με τις συνθήκες που διαμορφώνονται στην ασφαλιστική αγορά η οποία εξελίσσεται, εκσυγχρονίζεται και σταδιακά εισάγεται σε μια διαφορετική εποχή από αυτή που μέχρι σήμερα γνωρίζουμε. Εμείς ως ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές πρέπει να ενσωματώσουμε όλα αυτά στην καθημερινή μας λειτουργία. Μόνο έτσι θα προχωρήσουμε.

• Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για κάποιες βασικές τάσεις που διαμόρφωσε αυτή η χρονιά για τον κλάδο;

Το 2015 αποτελεί μια σημαντική χρονιά για διάφορους λόγους. Αν επιλέξω κάποιους, όπως τους χαρακτηρίζετε ως «τάσεις», θα αναφέρω τη συσπείρωση του κλάδου. Για πρώτη φορά πραγματοποιήσαμε μια διαμαρτυρία -για το bancassurance- δείχνοντας ότι είμαστε ενωμένοι απέναντι σε ότι αδόκιμα και με αθέμιτο τρόπο μάς προσβάλλει επαγγελματικά ή μας θίγει οικονομικά. Στην ίδια κατεύθυνση είναι και η Ετήσια Συνάντηση της Διαμεσολάβησης στις 29 Οκτωβρίου στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά με τη στήριξη των Επαγγελματικών Επιμελητηρίων Πειραιά-Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Επίσης ως «τάση» θα κατέγραψα και τη συνειδητοποίηση -που έγινε με σκληρό τρόπο λόγο οικονομικής κρίσης, capital controls, εφαρμογή του «τυπώνω-πληρώνω»- του κάθε επαγγελματία ότι η αγορά γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη και απαιτεί να αναπτύξει περαιτέρω τις δεξιότητες του και να επιμορφωθεί.

• Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος της εκπαίδευσης στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση και ποια είναι τα προβλήματα ή οι δυσκολίες με τα οποία έρχεται αντιμέτωπη στη σύνδεσή της με τις ανάγκες της αγορά;

 Η εκπαίδευση αποτελεί μια αναμφισβήτητη βάση για την επαγγελματική εξέλιξη. Και αυτό είναι γνωστό από παλιά, αλλά η σημασία της στο παρελθόν μπορεί και να μη φαινόταν καθαρά όπως σήμερα. Ο λόγος είναι πως τις περασμένες δεκαετίες υπήρχε μια γενική άνθηση και άνοδος της οικονομίας. Συνεπώς στο κλίμα ευφορίας πολλά γίνονται από κεκτημένη ταχύτητα. Πλέον όμως αυτό δεν ισχύει και απαιτείται γνώση, διαρκής επιμόρφωση, εξειδίκευση, χρήση τεχνολογίας και ενημέρωση επί αυτής. Όλα αυτά και πολλά ακόμη απαιτούν το «χτίσιμο» μιας ογκώδους γνωστικής βάσης από τον κάθε επαγγελματία. Είναι θέμα ζωτικό, για την επιβίωση και την ανάπτυξη. Χωρίς μαθησιακές διαδικασίες δύσκολα θα επιτευχθεί ακόμα και η συντήρηση της υφιστάμενης κατάστασης που ο κάθε επαγγελματίας έχει δημιουργήσει. Δηλαδή μόνο στην τεχνολογία να αναφερθούμε έχει γίνει κοσμογονία. Οι αλλαγές που έχουν επέλθει στην εργασία μας επιβάλλουν υψηλές γνώσεις. Έτσι θα κερδηθεί και η διάκριση και θα εξασφαλιστεί μια θέση για το μέλλον.

• Ποια είναι η σημασία της πιστοποίησης για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση τόσο για τον χώρο όσο και για τους καταναλωτές;

Υπό την έννοια της επιμόρφωσης, της προσθήκης γνώσης και της ενίσχυσης της κατάρτισης του κάθε επαγγελματία είναι σημαντική. Με αυτή την οπτική γωνία, και όχι του ελέγχου της επαγγελματικής επάρκειας και δυνατότητας, την θεωρώ σημαντική την πιστοποίηση. Γι' αυτό και ως Επιμελητήριο έχουμε λάβει πρωτοβουλίες για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε κάθε ιδέα, ενέργεια, και πρακτική που βοηθά τους επαγγελματίες να αποκτούν εφόδια, να ενημερώνονται και να ακολουθούν διαδικασίες που τους αναβαθμίζουν γνωστικά.

• Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο έχει αναπτύξει σειρά δράσεων γύρω από την ασφαλιστική διαμεσολάβηση και τα θέματα της. Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε και με το θέμα της εκπαίδευσης και της πιστοποίησης;

Το Επιμελητήριο έχει ενεργό και αποφασιστικό ρόλο στην αγορά και στηρίζει τα μέλη του σε ότι χρειάζονται όπως αυτό αναδεικνύεται μέσα από τις συλλογικές διαδικασίες και τους θεσμικούς, κοινωνικούς και επαγγελματικούς φορείς. Κατανοήσαμε την ανάγκη που έχει ο κάθε επαγγελματίας να επιμορφωθεί. Να λάβει την πιστοποίηση του, να μπορέσει να προχωρήσει. Έτσι και αποφασίσαμε να προσφέρουμε σε προσιτό κόστος, από απόσταση για να μπορέσει ο καθένας να αφιερώσει χρόνο και με μεγάλη επάρκεια το πρόγραμμα e-learning που θεωρώ ότι αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τον κλάδο. Είναι μια πρωτοβουλία με μεγάλη κοινωνική διάσταση και χαίρομαι που το ΕΕΑ κάνει αυτή την αρχή με γνώμονα το συλλογικό-κλαδικό καλό. Είναι μια προσπάθεια για «όλους», για τους «πολλούς» και θα συνεχίσουμε ενωμένοι και συλλογικά.

• Μπορείτε να μας περιγράψετε τις δραστηριότητές σας και τα επόμενα βήματα του ΕΕΑ;

Θέλουμε την πρόοδο. Θέλουμε να παρέχουμε διακριτή και ουσιαστική στήριξη σε επαγγέλματα και επιχειρήσεις για να προχωρήσουν. Έχουμε έναν επιτελικό ρόλο αναγνωρίσιμο από την κυβέρνηση και την παγκόσμια αγορά. Όλοι πλέον μιλούν για τον καθοριστικό ρόλο των Επιμελητηρίων και εμείς ως ΕΕΑ αυτό το κάνουμε πράξη. Βρισκόμαστε σε επαφή με τα ξένα Επιμελητήρια. Μελετούμε τη δράση τους και την τεχνογνωσία τους. Παράλληλα καταγράφουμε όλες τις ανάγκες των μελών μας. Στόχος μας είναι να στηρίζουμε και να ενισχύουμε την πρόοδο. Το ΕΕΑ μπορεί να γίνει ένα «κέντρο» που θα δίνει λύσεις, πληροφορίες, θα βοηθά πρωτοβουλίες επιχειρηματικές. Μόλις ολοκληρώνεται κάθε πρωτοβουλία και θα είναι έτοιμη να περάσει στην πράξη, τότε θα την ανακοινώνουμε.

• Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για το 2016 στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση;

Πιστεύω ότι ο κλάδος της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης εισέρχεται σε μια εποχή που δίνει ευκαιρίες διαφορετικές από το παρελθόν. Οι αλλαγές είναι γρήγορες και σαφώς επιτάσσουν και εγρήγορση από την πλευρά μας. Όμως οι προοπτικές είναι μεγάλες. Είναι στο χέρι του κάθε επαγγελματία να κινηθεί δυναμικά γνωρίζοντας ότι έχει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο αρωγό στην προσπάθεια του.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics