Giuseppe Zorgno : «Υπάρχει έλλειμμα εμπιστοσύνης στην αγορά, και οι παραφωνίες θα αποκαλυφθούν»

Οι καταναλωτές θέλουν τη σιγουριά μιας φερέγγυας εταιρίας και τη διαβεβαίωση ότι θα λάβουν την αποζημίωσή τους και αυτό αποτελεί μέλημα της AIG.

Συνέντευξη στον Γιάννη Βερμισσώ.


"Οι καταναλωτές θέλουν τη σιγουριά μιας φερέγγυας εταιρίας και τη διαβεβαίωση ότι θα λάβουν την αποζημίωσή τους". Αυτή την πραγματική ανάγκη, που αποτελεί μέλημα της κάθε εταιρείας που σέβεται τους πελάτες της, αναφέρει ο κ. κ. Giuseppe Zorgno, AIG Country Manager, Greece & Cyprus ως αναγκαίο συστατικό για την εξέλιξη της κάθε ασφαλιστικής και της αγοράς.

Διακρίνει, με βεβαιότητα, ότι σήμερα στην αγορά υπάρχει έλλειμμα εμπιστοσύνης το οποίο πρέπει να το καταπολεμήσουν οι εταιρείες προκειμένου η ιδιωτική ασφάλιση να κάνει βήματα και να ανταποκριθεί στον αυξημένο υποχρεώσεων ρόλο της στην ελληνική αγορά. Mιλώντας  για τους συντελεστές της αγοράς, θεωρεί πώς υπάρχουν κάποιες «παραφωνίες» οι οποίες τελικά θα αποκαλυφθούν από τον χρόνο ο οποίος θα αναδείξει τις μη βιώσιμες πρακτικές που τυχόν ακολουθήθηκαν από κάποιους. 

Στο πλαίσιο αυτό αναφερόμενος στην AIG τονίζει την πρωτοπορία της σε διάφορους ασφαλιστικούς τομείς, τους οποίους και πρωταγωνιστεί. Σε αυτούς, -τους τομείς-  η εταιρεία δίνει βάρος καθώς έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και προσφέρει στους πελάτες της υπεραξία και οφέλη. Ταυτόχρονα, όπως αναφέρει, η AIG επιδιώκει την άνοδό της στην αγορά στα επόμενα χρόνια και γι΄ αυτό αναπτύσσει την δική της στρατηγική συνέπειας και σταθερότητας.

 

  • Πώς βλέπει σήμερα η AIG το μέλλον της ιδιωτικής ασφάλισης στην Ελλάδα;

Το 2015 ήταν σίγουρα μια κομβική χρονιά, όχι μόνο για την ασφαλιστική αγορά, αλλά για το σύνολο της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας. Οι έλεγχοι των κεφαλαίων και η αστάθεια της αγοράς είχαν σημαντικές επιπτώσεις στον ασφαλιστικό κλάδο όπως άλλωστε δείχνουν και τα νούμερα για την παραγωγή στο δεκάμηνο.

Φυσικά, μια δύσκολη χρονιά δεν μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά για τη στρατηγική και τους στόχους μιας εταιρίας. Όσο το κοινωνικό κράτος συρρικνώνεται, τα επόμενα χρόνια οι ιδιώτες θα βασίζονται ολοένα και περισσότερο στην ιδιωτική ασφάλιση για την υγεία, τις συντάξεις τους αλλά και τη διαφύλαξη της προσωπικής τους περιουσίας. Γι’ αυτό θα χρειαστούν δίπλα τους φερέγγυες ασφαλιστικές εταιρίες που θα είναι σε θέση να κρατήσουν τις υποσχέσεις τους και να τους αποζημιώσουν όποτε το χρειαστούν. Υπό αυτό το πρίσμα, η ελληνική αγορά έχει να προσφέρει ευκαιρίες για ανάπτυξη του κλάδου μας, πάντα με την κατάλληλη υποδομή και στρατηγική.

 

  • Τα περιθώρια της δική σας –εταιρικής – ανάπτυξης ποια πιστεύετε ότι είναι και με ποιόν τρόπο διεκδικείτε μερίδια;

Στρατηγική μας είναι να επικεντρωνόμαστε στους τομείς στους οποίους έχουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και στους οποίους μπορούμε να προσφέρουμε τα μέγιστα σε συνεργάτες και πελάτες. Σίγουρα υπάρχουν περιθώρια να αυξήσουμε το μερίδιό μας στην αγορά και αυτός άλλωστε είναι και ο στόχος μας για τα επόμενα χρόνια. Αυτό θα το πετύχουμε βασιζόμενοι στα στοιχεία με τα οποία έχουμε ήδη εδραιώσει την παρουσία μας στην ελληνική αγορά: την καινοτομία, μέσω δημιουργίας προϊόντων που ανταποκρίνονται σε αναδυόμενους κινδύνους, την παροχή προϊόντων αξίας με βάση τις ανάγκες των ασφαλισμένων, τη συνεχή βελτίωση των συστημάτων και των διαδικασιών μας, αλλά και την ενίσχυση των σχέσεών μας με το δίκτυο των συνεργατών μας.

 

  • Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να αλλάξουν κάτι από την μέχρι σήμερα παρουσία τους ώστε να βελτιωθούν ή να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα; (Δηλαδή μπορεί να γίνουν παρεμβάσεις στην εικόνα τους, τον τρόπο που απευθύνονται στους καταναλωτές, την λειτουργία τους …)

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του ασφαλιστικού κλάδου στην Ελλάδα θεωρώ πως είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης των ιδιωτών και των επιχειρήσεων. Αυτή τη δυσπιστία οφείλουμε να καταπολεμήσουμε για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς. Αυτό θα το πετύχουμε, εάν είμαστε συνεπείς προς το αγοραστικό κοινό, με την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών που θα καλύπτουν τις σημερινές απαιτήσεις του, καθώς επίσης και με συμμόρφωση στα όσα προβλέπονται ως προς την κεφαλαιακή μας επάρκεια και τα συστήματα εταιρικής διακυβέρνησης και διαχείρισης κινδύνων. Η ασφάλιση στηρίζεται στο να τηρούμε τις υποσχέσεις που δίνουμε στους ασφαλισμένους μας και αυτό ακριβώς οφείλουμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε τη συνολική πορεία του κλάδου μας.

 

  • Ο επαγγελματισμός εταιρειών και διαμεσολαβούντων είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο;

Έχουμε την τύχη να διανύουμε μια περίοδο ενδυνάμωσης του δημόσιου διαλόγου. Η φωνή των ιδιωτών πλέον είναι πιο δυνατή, οι καταναλωτές διεκδικούν σθεναρά τα δικαιώματά τους και οποιαδήποτε κακή εταιρική πρακτική γίνεται άμεσα γνωστή στο κοινό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη φήμη και τη μετέπειτα πορεία των εταιριών. Αυτό φυσικά ισχύει και για τον ασφαλιστικό κλάδο – σε συνδυασμό μάλιστα με το πιο αυστηρό εποπτικό πλαίσιο που έχει εφαρμοστεί πλέον έχει οδηγήσει σε βελτίωση των επιπέδων επαγγελματισμού, τόσο των εταιριών όσο και των διαμεσολαβούντων. Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν παραφωνίες. Ωστόσο ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις, ο χρόνος θα αναδείξει ποιες αποφάσεις ή πρακτικές δεν ήταν βιώσιμες για την αγορά μας.

 

  • Μπορούν να πουληθούν ασφάλειες στο σημερινό δύσκολο οικονομικό περιβάλλον και με ποιόν τρόπο;

Το τρέχον οικονομικό περιβάλλον με τις δυσκολίες τις οποίες έχει φέρει είναι ένα νόμισμα με δυο όψεις: μπορεί κανείς να επιλέξει να το βλέπει είτε ως μια περίοδο στην οποία οι πωλήσεις πέφτουν λόγω της μειωμένης αγοραστικής δυνατότητας των πελατών, είτε ως μια περίοδο στην οποία η ασφάλιση δεν είναι πολυτέλεια αλλά ανάγκη, ακριβώς λόγω της ανασφάλειας και της αβεβαιότητας που κυριαρχεί. Κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου, παρατηρούμε την ύπαρξη τριών τάσεων στο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, που επηρεάζουν σημαντικά τον κλάδο μας. Αρχικά, οι πολίτες καταφεύγουν στην ιδιωτική ασφάλιση για την υγεία και τις συντάξεις τους. Επιπλέον, ιδιώτες και επιχειρήσεις δε διαθέτουν πλέον την απαραίτητη ρευστότητα για να διαχειριστούν ένα απρόοπτο γεγονός ή ζημία και αντιλαμβάνονται σε μεγαλύτερο βαθμό τη σημασία της ασφάλισης. Πέρα από αυτό, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι, η εμφάνιση καινούργιων κινδύνων στο επιχειρηματικό περιβάλλον, όπως για παράδειγμα η απειλή από τους διαδικτυακούς και ηλεκτρονικούς κινδύνους και η προστασία των στελεχών διοίκησης από επαγγελματικές ευθύνες, γεννά την ανάγκη για δημιουργία νέων και καινοτόμων ασφαλιστικών προγραμμάτων, που θα καλύπτουν άμεσα στις ανάγκες αυτές.

Σίγουρα λοιπόν το τρέχον οικονομικό περιβάλλον είναι δύσκολο, αλλά διανύοντας πλέον αρκετά συνεχόμενα χρόνια κρίσης, δεν πρέπει να μας καθηλώνει το γεγονός αυτό αλλά να μας κινητοποιεί. Οι ασφάλειες συνεχίζουν να πωλούνται, με τις απαραίτητες προσαρμογές στις τρέχουσες συνθήκες: οι πελάτες αναζητούν προϊόντα με εξαιρετική σχέση τιμής και καλύψεων, κάνουν πολύ καλύτερη έρευνα αγοράς πριν προβούν σε αγορά, θέλουν τη σιγουριά μιας φερέγγυας εταιρίας και τη διαβεβαίωση ότι θα λάβουν την αποζημίωσή τους δίκαια και έγκαιρα. 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics