Γ. Χατζηθεοδοσίου: Απαράδεκτος ο διασυρμός των διαμεσολαβούντων

Μετά τα εξαιρετικά δυσφημιστικά για τον κλάδο δημοσιεύματα περί χρέους 51 εκ. ευρώ 10.000 διαμεσολαβούντων προς τις εταιρείες του ομίλου Ασπίς, το insurance-eea ξεκίνησε σχετική έρευνα για να αποκαταστήσει την αλήθεια σ’ αυτή την ομολογουμένως θλιβερή υπόθεση. Ήδη, μετά τα πρώτα στοιχεία που συγκεντρώσαμε, σας ενημερώσαμε εχθές πως «στην πραγματικότητα το μεγαλύτερο κομμάτι του ποσού αυτού αφορά οφειλές ενός πολύ μικρού αριθμού διαμεσολαβούντων». Επίσης επισημάναμε πως στην πλειοψηφία τους οι οφειλέτες έχουν να λαμβάνουν από τις εταιρείες του ομίλου.

Σήμερα ζητήσαμε από τον Πρόεδρο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών,κ. Γιάννη Χατζηθεοδοσίου, μία δήλωση σχετικά με τα όσα ακούγονται για τις οφειλές διαμεσολαβούντων απέναντι στον όμιλο Ασπίς.

 Ακολουθεί η απάντηση του κ. Χατζηθεοδοσίου:

 «Κατ’ αρχήν θα ήθελα να δηλώσω ξεκάθαρα πως ασφαλώς και επιθυμούμε κάθε υποχρέωση συναδέλφου προς τις εταιρείες του ομίλου Ασπίς Πρόνοια να πληρωθεί, γιατί αυτά είναι χρήματα πελατών και διαμεσολαβούντων οι οποίοι πρέπει να τα πάρουν πίσω. Η υπόθεση αυτή ταλαιπωρεί εδώ και μία πενταετία τους ασφαλισμένους, τους εργαζόμενους και τους συνεργαζόμενους διαμεσολαβούντες των εταιρειών του ομίλου Ασπίς και συνεχίζει να βάλλει τη συνολική εικόνα του κλάδου στη χώρα μας.

Θα πρέπει ωστόσο να δούμε το θέμα στις σωστές του διαστάσεις. Όταν το σύνολο των διαμεσολαβούντων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα δεν ξεπερνάει τις 15.000, είναι τουλάχιστον αστείο να μιλάμε για 10.000 διαμεσολαβούντες που χρωστάνε στον όμιλο Ασπίς! Είναι εγκληματικό λοιπόν να δυσφημείται ένας ολόκληρος κλάδος, τη στιγμή μάλιστα που στην συντριπτική του πλειοψηφία επιθυμεί να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αυτό με το σωστό τρόπο.

Εξ όσων γνωρίζει το Ε.Ε.Α., το σύνολο των υποχρεώσεων των διαμεσολαβούντων ανέρχεται στα 35-40 εκ. περίπου. Από αυτά το 60% περίπου είναι χρέη προς την Ασπίδα και το 40% προς την Commercial. Το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων αυτών το οφείλουν 100 – 150 ασφαλιστικές επιχειρήσεις διαμεσολάβησης. Το 50% των χρημάτων αυτών το οφείλουν 10 – 15 εταιρείες διαμεσολάβησης. Επίσης ένα ποσό της τάξης των 5,5 εκ. ευρώ το οφείλουν 150 διαμεσολαβούντες και αφορά σε εκκρεμή δάνεια, τα οποία τους  παρείχαν οι εταιρείες αυτές έναντι προμηθειών.

Εδώ θα πρέπει να τονίσω πως τα ποσά αυτά είναι τα απαιτητά από τις εν λόγω εταιρείες. Όταν προσέρχονται οι διαμεσολαβούντες για τη διευθέτηση των οφειλών τους, τα ποσά αυτά μειώνονται στο 40% περίπου, λόγω λαθών, ελλιπών στοιχείων, ακυρώσεων κ.λπ.

Παράλληλα ωστόσο υπάρχουν πολύ σημαντικές οφειλές των εταιρειών του ομίλου Ασπίς προς τους διαμεσολαβούντες, οι οποίες δεν είναι δυνατόν – με βάση την ισχύουσα νομοθεσία –  να συμψηφιστούν με τις οφειλές των διαμεσολαβούντων. Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις των συνδικαλιστικών οργάνων των διαμεσολαβούντων αλλά και του Ε.Ε.Α. προς την Τράπεζα της Ελλάδος και άλλους φορείς, το θέμα δεν έχει λυθεί, με αποτέλεσμα οι υποθέσεις αυτές να εκκρεμούν εδώ και πέντε χρόνια. Ακόμη και η εταιρεία που έχει αναλάβει την εκκαθάριση το ζητάει, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.

Εάν λοιπόν ληφθούν υπόψη και τα ποσά που οφείλονται προς τους διαμεσολαβούντες από τον όμιλο της Ασπίδας, τότε το χρέος για το 80% των εμφανιζόμενων ως οφειλετών διαμεσολαβούντων είναι της τάξης των 1.500 ευρώ και τα οποία για διάφορους λόγους δεν έχουν απαιτηθεί από τους εκκαθαριστές.

Θα ήθελα να επισημάνω πως τέτοιου είδους ισχυρισμοί βλάπτουν σοβαρά την αξιοπιστία της αγοράς μας και είναι επιεικώς απαράδεκτο να διασύρεται  κατ’ αυτόν τον τρόπο ένας ολόκληρος κλάδος επαγγελματιών, οι οποίοι μοχθούν για την καταξίωση του θεσμού της ιδιωτικής ασφάλισης, αλλά και για την επιβίωση των οικογενειών τους.

Άλλωστε, με το νέο νόμο που στηρίχτηκε ιδιαίτερα από το Ε.Ε.Α. και καθιερώνει την προείσπραξη των ασφαλίστρων, όλη αυτή η ιστορία λαμβάνει ένα τέλος. Κανείς δεν μπορεί πλέον να ισχυριστεί ότι οι διαμεσολαβούντες χρωστάνε έστω και ένα ευρώ!

Κλείνοντας, θέλω να τονίσω πως σε καμία περίπτωση η τοποθέτησή μου αυτή δεν απαντάει στο ακριβές άρθρο του Next Deal, του οποίου τα στοιχεία είναι επιβεβαιωμένα και στην προσπάθεια που κάνει για την εξυγίανση της ασφαλιστικής αγοράς. Μέσα από το κείμενο αυτό θέλω να υπογραμμίσω τα ποιοτικά στοιχεία της υπόθεσης και σε κάθε περίπτωση δηλώνω ξεκάθαρα πως πρέπει άμεσα να εξοφληθούν οι όποιες υποχρεώσεις των οφειλετών διαμεσολαβούντων προς τον όμιλο Ασπίς, ώστε να αποζημιωθούν πρώτα οι καταναλωτές – που δε φταίνε σε τίποτα – και αμέσως μετά οι εργαζόμενοι και οι διαμεσολαβούντες.»

 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics