Πληρώνουν ακριβά τις απάτες οι ασφαλιστικές εταιρείες- Σχέδιο αντιμετώπισης θέτει σε εφαρμογή η ΕΑΕΕ- Τι αναφέρει η Ελίνα Παπασπυροπούλου για τις πρώτες ενέργειες

του Γιάννη Βερμισσώ

Θύματα των απατεώνων πέφτουν οι ασφαλιστικές εταιρείες πληρώνοντας ακριβά τους επιτήδειους. Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος προχωρεί σε σχέδιο δράσης με στοχευμένες ενέργειες όπως αναφέρει (δείτε παρακάτω) στο insuranceeea η γενική διευθύντρια  της Ένωσης κυρία Ελίνα Παπασπυροπούλου. Πρόκειται για μια νέα αρχή από την πλευρά των εταιρειών καθώς διαπιστώνεται ότι παρά τα μέτρα αντιμετώπισης και τα λογισμικά που έχουν δημιουργηθεί τελικά η αγορά πλήττεται σκληρά από το φαινόμενο. Για την Ελλάδα οι υπολογισμοί δείχνουν ότι οι απάτες ανέρχονται μέχρι και στα 250 εκατ. ευρώ ετησίως ή περίπου το 10% του συνόλου των αποζημιώσεων που καταβάλλουν οι ασφαλιστικές εταιρείες.

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) έρχεται να παρέμβει και προχωρεί σε τρόπους για να προστατεύσει την αγορά και τα μέλη της ασφαλιστικές εταιρείες από αυτό το μείζον πρόβλημα.  Οργανωμένα και με βάση την διεθνή εμπειρία ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή μια νέα συνθήκη-συμφωνία όπου όλες οι εταιρείες θα συμβάλλουν στην αντιμετώπιση -άμβλυνση- του φαινομένου. Μάλιστα η επίτευξη αυτού του στόχου θα αποτελέσει στη συνέχεια έρεισμα για τιμολογιακές επανατοποθετήσεις των εταιρειών καθώς θα γλυτώσουν από ένα τεράστιο κονδύλι που σήμερα απορροφούν οι απάτες.

Τα πρώτα βήματα της ΕΑΕΕ για την αντιμετώπιση της ασφαλιστικής “απάτης” προσδιορίζει στο insuranceeea η κυρία Ελίνα Παπασπυροπούλου Γενική Διευθύντρια της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος αναφέροντας τα εξής:

“Η αντιμετώπιση της ασφαλιστικής απάτης αποτελεί μία από τις στρατηγικές προτεραιότητες των ασφαλιστικών επιχειρήσεων οι οποίες λειτουργούν στην Ελλάδα και άρα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ). Η εξαιρετικά δραστήρια και ενεργή Επιτροπή Πρόληψης & Αντιμετώπισης Ασφαλιστικής Απάτης υπό την Προεδρία του Κάρολου Σαΐα έχει κάνει σημαντικό έργο μελετώντας την εμπειρία από τις δράσεις αντίστοιχων ευρωπαϊκών ενώσεων και λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς. Με βάση την εισήγηση της Επιτροπής η ΕΑΕΕ υιοθέτησε το Πρωτόκολλο Αυτορρύθμισης Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων Μελών ΕΑΕΕ για την Πρόληψη & την Αντιμετώπιση της Ασφαλιστικής Απάτης. Το πρωτόκολλο αυτό αποτελεί έναν θεμελιώδη οδηγό ο οποίος ορίζει γενικές αρχές, κανόνες & πρότυπα συμπεριφοράς στις εταιρίες – μέλη της ΕΑΕΕ προωθώντας μεταξύ άλλων την ενσωμάτωση πολιτικής καταπολέμησης ασφαλιστικής απάτης, τη συνεργασία εντός και εκτός του κλάδου, την πρόληψη και την υιοθέτηση τεχνικών για την αποτελεσματική ανίχνευση, διερεύνηση, αποδεικτική διαδικασία και ανάλυση δεδομένων για την ασφαλιστική απάτη. Η ΕΑΕΕ σε συνεργασία με την αρμόδια Επιτροπή και τις εταιρίες – μέλη της θα συνεχίσει και θα εντείνει τη δράση της ώστε να συμβάλει καθοριστικά στην καταπολέμηση του φαινομένου της ασφαλιστικής απάτης το οποίο επιβαρύνει τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις αλλά κυρίως τους ασφαλισμένους.»

ΑΠΑΤΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ

Σχετική προσέγγιση ενημέρωση και επισημάνσεις για τις απάτες πραγματοποίησαν μιλώντας σε ειδική εκδήλωση , και η  κυρία  Ελίνα Παπασπυροπούλου και ο πρόεδρος της Επιτροπής Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Ασφαλιστικής Απάτης της ΕΑΕΕ, CEO της Interasco ΑΕΓΑ, Κάρολος Σαΐας ο οποίος παρουσίασε και τις  βασικές αρχές πρωτοκόλλου για την αυτορρύθμιση των εταιριών. Πρόσθετα, η κ. Κατερίνα Καλογήρου μέλος της Επιτροπής, Διευθύντρια Διαχείρισης Λειτουργικών Κινδύνων της Eurolife, παρουσίασε τα βασικά στοιχεία έκθεσης προς την ΕΑΕΕ για την Ασφαλιστική Απάτη.

Σύμφωνα με τον κ. Σαΐα το ζήτημα της ασφαλιστικής απάτης είναι κομβικό για τις εταιρίες καθώς οι έρευνες που έχουν γίνει στο εξωτερικό υπολογίζουν ότι κάθε χρόνο το 10% του ποσού των αιτούμενων αποζημιώσεων αφορά ασφαλιστικές απάτες . Η εμπειρία έχει αποδείξει ότι υπάρχουν συγκεκριμένα μοτίβα και επαναληπτικές συμπεριφορές, οι οποίες «φωνάζουν» για απάτη η οποία τις περισσότερες φορές επιβεβαιώνεται.

Οι ασφαλιστικές εταιρίες ενώ καταγράφουν κάθε μία στοιχεία από προσπάθειες εξαπάτησης, δεν ανταλάσσουν για ευνόητους λόγους δεδομένα.

Επαναλαμβανόμενα μοτίβα και τρακαρισμένα οχήματα εισαγωγής

Σύμφωνα με τον Ανδρέα Σούλη, Διευθυντή Αποζημιώσεων της ERGO Ασφαλιστικής, τα μοτίβα που αφορούν τις (σχετικά) μικρές ασφαλιστικές απάτες, συχνά έχουν να κάνουν με ατύχημα σε ΙΧ αυτοκίνητο.

Τα χαρακτηριστικά που περιβάλλουν την απάτη έχουν ως εξης:

-Το όχημα έχει υψηλή αξία.

-Ο τόπος του ατυχήματος είναι απόμακρος και απομονωμένος και το ατύχημα δηλώνεται συχνά ότι έχει συμβεί νυχτερινές ώρες.

-Δεν εμπλέκεται άλλο αυτοκίνητο και οδηγός.

-Το ατύχημα αποδεικνύεται ότι έχει γίνει με άλλο αυτοκίνητο πιθανόν ιδίας μάρκας και χρώματος που είναι ήδη τρακαρισμένο και το οποίο επιχειρείται να παρουσιαστεί, ως  το όχημα του φερόμενου ατυχήματος.

-Απουσιάζουν συχνά αριθμοί πλαισίου και μέρη του οχήματος, από λάστιχα, μέχρι προφυλακτήρες, και παρμπρίζ, από τον τόπο του ατυχήματος.

-Στοιχεία όπως εκτεταμένη σκουριά του εμφανιζόμενου ως ακριβού αυτοκινήτου, έλλειψη ανταλλακτικών και τμημάτων του από τη σκηνή του ατυχήματος, ακόμα και στοιχεία ιδίου οχήματος που έχει εισαχθεί σε κακή κατάσταση από το εξωτερικό δεν είναι συμπτώσεις και αποκαλύπτουν την απάτη.

ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΠΑΤΕΣ ΣΕ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ

Φαινόμενα απάτης με υψηλή συχνότητα εντοπίζονται και σε περιπτώσεις εμπορικών και βιομηχανικών ακινήτων με την εκδήλωση πυρκαγιάς. Και σε αυτή την περίπτωση το περιβάλλον είναι σύνηθες. Δηλαδή:

-Η δραστηριότητα που εμπλέκεται έχει ιστορικό κακών οικονομικών αποτελεσμάτων και ζημιών ή χρεών.

-Εχει αιτηθεί αυξημένη ασφαλιστική κάλυψη.

– Η εξέλιξη μιας πυρκαγιάς είναι τόσο γρήγορη που δε μπορεί να διασωθεί η κατάσταση από την επέμβαση της πυροσβεστικής.

 

 

 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics