DIGITAL οχήματα: Πρόκληση για ασφαλιστικές και αυτοκινητοβιομηχανίες- Αυξάνονται ραγδαία τα “συνδεδεμένα” αυτοκίνητα με οθόνες ,παιχνίδια και άλλα συστήματα

Συνδεσιμότητα όπου και να βρίσκονται, ακόμη και την ώρα που οδηγούν ζητούν  οι πολίτες παγκοσμίως. Αυτή η τάση αγγίζει και τον ασφαλιστικό κλάδο και τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας ο οποίος βρίσκεται υπό μετασχηματισμό, καθώς τα οχήματα που παρέχουν “συνδεσιμότητα” κερδίζουν έδαφος στις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Για το 2023, τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους του πλανήτη αναμένεται να αυξηθούν κατά 18%, σύμφωνα με το πλέον πρόσφατο report της εταιρείας ερευνών Omdia. Όπως σχολιάζουν οι αναλυτές της Omdia, εταιρείες, όπως η Google και η Apple, τοποθετούνται ήδη συστηματικά στον χώρο των συνδεδεμένων οχημάτων, προκειμένου να αξιοποιήσουν και να μεγεθύνουν τις πιθανές ευκαιρίες εσόδων από αυτήν την αγορά την επόμενη δεκαετία.

Η έρευνα της Omdia αποκαλύπτει ότι πάνω από 900 εκατομμύρια συνδεδεμένα αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν στους δρόμους παγκοσμίως στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, επισκιάζοντας την εγκατεστημένη βάση δημοφιλών καταναλωτικών συσκευών, όπως αποκωδικοποιητές συνδρομητικής τηλεόρασης και tablet.

Αυτά τα οχήματα θα περιλαμβάνουν μια πληθώρα οθονών στο μπροστινό και πίσω μέρος της καμπίνας, οι οποίες μεγαλώνουν σε μέγεθος κάθε χρόνο για να επιτρέπουν τη χρήση υπηρεσιών βίντεο και παιχνιδιών.

Λύσεις λογισμικού

Οι αναλυτές της Omdia επισημαίνουν ότι, όπως και σε άλλες κατηγορίες συσκευών και λύσεων, Google και Apple προσπαθούν να εξασφαλίσουν για λογαριασμό τους ρόλο “gatekeeper” και στην αγορά των συνδεδεμένων οχημάτων, λανσάροντας αντίστοιχες λύσεις λογισμικού για το αυτοκίνητο. Και δεν είναι οι μόνες. Η Amazon, για παράδειγμα, φέρνει την εξαιρετικά δημοφιλή λύση ψυχαγωγίας “Fire TV” εντός οχημάτων για κατανάλωση πολυμέσων.

Ψυχαγωγία εν κινήσει

Ως απάντηση σε αυτήν την προσπάθεια, οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων αναπτύσσουν τις δικές τους λύσεις λογισμικού, για να κρατούν τους οδηγούς μέσα στα δικά τους οικοσυστήματα, επιτρέποντας τους να διατηρούν τον έλεγχο της συνολικής εμπειρίας των καταναλωτών τόσο στο όχημα, όσο και στο λογισμικό

“Τα επόμενα χρόνια όλες οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων θα περιλαμβάνουν τη συνδεσιμότητα ως τυπικό χαρακτηριστικό, που θα επιτρέπει υπηρεσίες και συνδρομές στην καμπίνα του αυτοκινήτου, καθώς η βιομηχανία εστιάζει σε επαναλαμβανόμενα έσοδα σε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο”, σχολιάζει η omdia.

Όπως επισημαίνει η εταιρεία, ήδη οι στρατηγικές δημιουργίας εσόδων εφαρμόζονται μέσω συνδρομών πρόσθετων, που κυμαίνονται από υπηρεσίες παιχνιδιών cloud έως θερμαινόμενα καθίσματα.

“Υπάρχει, πάντως, έντονη αβεβαιότητα ως προς την προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν επιπλέον χρήματα για υπηρεσίες συνδεσιμότητας εντός του αυτοκινήτου, δεδομένου ότι η μέση διαδρομή κυμαίνεται μεταξύ 15-30 λεπτών. Αν και είναι δύσκολο να μετρήσουμε τα πρόσθετα έσοδα που φέρνει η συνδεδεμένη αυτοκίνηση, είναι βέβαιο ότι οι ευκαιρίες αυτές θα αυξηθούν τα επόμενα χρόνια”, εξηγούν οι αναλυτές.

ΠΗΓΗ: ΣΕΠΕ

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics