Ήρθαν τα άγρια να διώξουν τα ήμερα…

Αναστάτωση έχει προκαλέσει τις τελευταίες μέρες στο χώρο των διαμεσολαβούντων η τηλεοπτική καμπάνια της κυπριακής ασφαλιστικής εταιρείας ζημιών ΗD Insurance Ltd (Hellas Direct), η οποία ασχολείται με πώληση ασφαλειών αυτοκινήτου μέσω internet.

Αναστάτωση έχει προκαλέσει τις τελευταίες μέρες στο χώρο των διαμεσολαβούντων η τηλεοπτική καμπάνια της κυπριακής ασφαλιστικής εταιρείας ζημιών ΗD Insurance Ltd (Hellas Direct), η οποία ασχολείται με πώληση ασφαλειών αυτοκινήτου μέσω internet. Σε ένα από τα πολλά σποτάκια που έχουν κατακλύσει την ελληνική τηλεόραση, η εταιρία διαφημίζει πως διαθέτει «ασφάλιση αυτοκινήτου χωρίς μεσάζοντες», «ασφάλιση αυτοκινήτου χωρίς μπίρι μπίρι» «ασφάλιση αυτοκινήτου χωρίς κρυφές χρεώσεις».

Ήδη έχουμε δημοσιεύσει τις σχετικές ανακοινώσεις της ΕΑΔΕ και του ΠΣΑΣ, όπου διαμαρτύρονται για την πρόθεση της κυπριακής εταιρίας «να υποβαθμίσει τον θεσμικό ρόλο της Διαμεσολάβησης» με την «άκρως δυσφημιστική και απαξιωτική τηλεοπτική της διαφήμιση».

Σύμφωνα με τα επίμαχα σποτάκια λοιπόν, οι διαμεσολαβούντες είναι «μεσάζοντες» που με «μπίρι μπίρι» προσπαθούν να πουλήσουν στον καταναλωτή ασφάλεια αυτοκινήτου ενισχυμένη με «κρυφές χρεώσεις». Όσο για την εν λόγω κυπριακή εταιρεία, όπως μας πληροφορεί στο site της: «Η Hellas Direct διαθέτει μία έμπειρη και εξειδικευμένη ομάδα επαγγελματιών στον ασφαλιστικό τομέα. Τα περισσότερα μέλη μας έχουν εργαστεί για πολλά χρόνια σε αντίστοιχες εταιρείες στο εξωτερικό.» Βέβαια μια πιο προσεκτική ματιά στο προφίλ των «ανθρώπων της εταιρείας» μας δείχνει πως μόνο ένα μέλος του «Πάνελ Συμβούλων» της εταιρείας έχει μακρόχρονη εμπειρία στον ασφαλιστικό και αντασφαλιστικό τομέα. Όσο για το προσωπικό, μία υπάλληλος στο client service αναφέρει εμπειρία στον ασφαλιστικό κλάδο, ενώ το τμήμα claim support διαθέτει έναν έμπειρο διαχειριστή ζημιών, ένα στέλεχος με εμπειρία στην υποστήριξη σε υποθέσεις αποζημιώσεων και έναν εκπαιδευόμενο πραγματογνώμονα.

Οι υπόλοιποι προέρχονται κυρίως από το χώρο των επενδύσεων ή άλλους κλάδους της οικονομίας (εμφιάλωση, πληροφορική, marketing κ.λπ.), καθώς και ένα μέλος του Δ.Σ. του ΔΝΤ και στέλεχος του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού. Εδώ αξίζει να επισημάνουμε πως ορισμένοι εξ αυτών προτιμούν για τους εαυτούς τους τον τίτλο του επενδυτικού ή χρηματοοικονομικού συμβούλου και όχι του μεσάζοντα. Τι τους οδηγεί στον συγκεκριμένο διαχωρισμό; Εάν θεωρούν τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές ως μεσάζοντες, παρά το ότι:

• πρόκειται για πιστοποιημένους από το κράτος επαγγελματίες, οι οποίοι διακρίνονται σε πολλές κατηγορίες (ασφαλιστικοί σύμβουλοι, συντονιστές, πράκτορες, μεσίτες) με βάση το αντικείμενο δραστηριότητάς τους,

• υπόκεινται στον αυστηρό έλεγχο της πολιτείας και της εποπτικής αρχής, λειτουργώντας βάσει της ευρωπαϊκής και της εθνικής νομοθεσίας,

• εκπαιδεύονται διαρκώς, περνούν από εξετάσεις της Τράπεζας της Ελλάδος ανά πενταετία, επιμορφώνονται,

• διαθέτουν ασφάλιση επαγγελματικής ευθύνης έναντι τρίτων για τυχόν λάθη ή παραλείψεις τους κατά την παροχή των υπηρεσιών τους στον καταναλωτή,

• προασπίζουν τα συμφέροντα των πελατών τους, φροντίζοντας με τις συμβουλές τους να τους οδηγήσουν στην καλύτερη δυνατή κάλυψη των αναγκών τους,

τότε με ποια κριτήρια τα μέλη του Δ.Σ. της Hellas Direct αυτοαποκαλούνται «σύμβουλοι» οι ίδιοι; Και με ποια ασφαλιστική εμπειρία και πιστοποίηση είναι σε θέση να παρέχουν «γ@μ@τη εξυπηρέτηση» όπως διαφημίζουν;

Μπορεί η έννοια του μεσάζοντα αρχικά να είχε την ίδια σημασία με αυτή του διαμεσολαβούντα (παρεμβαίνω υπέρ τινός), όπως μπορεί κανείς να διαπιστώσει ανατρέχοντας στα λεξικά, όμως σταδιακά πήρε αρνητική χροιά, σημαίνοντας εκείνον που μεσολαβεί μεταξύ του παραγωγού ενός προϊόντος και του καταναλωτή, επιβαρύνοντας το κόστος του προϊόντος, χωρίς να προσθέτουν οποιαδήποτε επιπλέον αξία σε αυτό. Η αρνητική αυτή σημασία αποδίδεται κυρίως στον κλάδο του λιανικού εμπορίου και δη στον τομέα των τροφίμων.

Επομένως η χρήση του όρου, όταν αναφέρεται κανείς σε πιστοποιημένους επαγγελματίες, οι οποίοι (όπως αναγράφει ρητά τόσο η ευρωπαϊκή όσο και η ελληνική νομοθεσία) παρέχουν συμβουλές στον πελάτη βάσει αμερόληπτης ανάλυσης των αναγκών του («μπίρι μπίρι» κατά τα λεγόμενα της κυπριακής εταιρείας!!!), δίνοντας προστιθέμενη αξία στο προϊόν με τις υπηρεσίες τους, είναι τουλάχιστον ατυχής και μόνο οργή μπορεί να προκαλέσει στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, πόσο μάλλον όταν προέρχεται από ανθρώπους που ισχυρίζονται ότι διαθέτουν πολύχρονη εμπειρία στον ασφαλιστικό τομέα, χωρίς όμως να είναι σε θέση να την επιβεβαιώσουν (τουλάχιστον στην αυτοπαρουσίασή τους στο site της εταιρείας).

 

Π.Μ.

 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics