Οι διαμεσολαβούντες στη δίνη της γραφειοκρατίας

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η ενημερωτική εκδήλωση του Συλλόγου Ασφαλιστικών Πρακτόρων Ν. Αττικής (ΣΠΑΤΕ), η οποία πραγματοποιήθηκε στις 28 Μαΐου και είχε θέμα «Υποχρεώσεις των Διαμεσολαβητών και Ασφαλιστήριο Νομικής Προστασίας».

Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η ενημερωτική εκδήλωση του Συλλόγου Ασφαλιστικών Πρακτόρων Ν. Αττικής (ΣΠΑΤΕ), η οποία πραγματοποιήθηκε στις 28 Μαΐου και είχε θέμα «Υποχρεώσεις των Διαμεσολαβητών και Ασφαλιστήριο Νομικής Προστασίας».

Στο πρώτο μέρος της εκδήλωσης, ο Γενικός Διευθυντής της ARAG κ. Δημ. Τσεκούρας αναφέρθηκε στα ασφαλιστήρια συμβόλαια Νομικής Προστασίας που έχει σχεδιάσει η ARAG ειδικά για τους πράκτορες, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις καθημερινές τους ανάγκες και τα συχνότερα εμφανιζόμενα προβλήματα κατά την άσκηση της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.

Ο Γενικός Διευθυντής της ARAG κ. Δημήτριος ΤσεκούραςΣτο δεύτερο μέρος, ο κ. Νίκος Κλήμης, Οικονομολόγος – Σύμβουλος Επιχειρήσεων, αναφέρθηκε στα δύο νέα έντυπα που εισάγει στην καθημερινότητα των διαμεσολαβούντων η Πράξη 30-31 της Τράπεζας της Ελλάδος: το Έντυπο Αναγκών του Πελάτη και το Ενημερωτικό Έντυπο.

Θυμίζουμε πως το Έντυπο Αναγκών του Πελάτη θα πρέπει να περιλαμβάνει κάποιες διερευνητικές ερωτήσεις προς τον πελάτη, σχετικά με την οικονομική και οικογενειακή του κατάσταση, καθώς και με την ασφάλιση την οποία επιθυμεί να συνάψει και το Ενημερωτικό Έντυπο περιλαμβάνει τα στοιχεία του διαμεσολαβούντα (όνομα, βαθμίδα, εταιρεία ή εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται και είδος συνεργασίας κ.λπ.)

Κατ’ αρχήν ο κ. Κλήμης επισήμανε πως η ΔΕΙΑ δεν έχει διανείμει υποδείγματα των εντύπων αυτών, με αποτέλεσμα να κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή από εταιρείες ή επαγγελματικές ενώσεις πολλά τέτοια έντυπα, τελείως διαφορετικά μεταξύ τους, με έκταση από μία έως και έξι σελίδες, γεγονός που προκαλεί σύγχυση στους διαμεσολαβούντες.

Tα έντυπα αυτά θα πρέπει να συμπληρώνονται όχι μόνο πριν από τη σύναψη ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου, αλλά και με κάθε ανανέωση ή τροποποίηση συμβολαίου, γεγονός το οποίο προσθέτει τεράστιο επιπλέον φόρτο εργασίας στους διαμεσολαβούντες, αυξάνοντας το λειτουργικό τους κόστος.

Επίσης ο κ. Κλήμης υπογράμμισε πως στην Πράξη ΔΕΝ αναφέρεται πως τα έντυπα αυτά θα πρέπει να υπογράφονται από τον πελάτη ή πως ο διαμεσολαβών θα πρέπει να τηρεί κάποιο αρχείο με τα έντυπα αυτά, αφήνοντας εκτεθειμένο τον διαμεσολαβούντα σε περίπτωση που προκύψει κάποια ένδικη εμπλοκή με πελάτη. Άρα οι διαμεσολαβούντες θα πρέπει να φροντίζουν να κρατούν αρχείο με τα έντυπα αυτά υπογεγραμμένα από τον πελάτη, ώστε να είναι καλυμμένοι σε κάθε περίπτωση.

Στη συνέχεια παρουσίασε κάποια υποδείγματα, με τα στοιχεία που θα πρέπει να περιλαμβάνονται οπωσδήποτε στο Έντυπο Αναγκών του Πελάτη και στο Ενημερωτικό Έντυπο. Ο ΣΠΑΤΕ απέστειλε ηλεκτρονικά στα μέλη του τα υποδείγματα αυτά, προκειμένου να τους δώσει κάποιες ενδεικτικές λύσεις σχετικά με τη συμπλήρωση των εντύπων αυτών.

Χορηγός της εκδήλωσης ήταν η ARAG και χορηγός επικοινωνίας το insurancedaily.gr.

Π.Μ.

 

 

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics