Σε ποιον ανήκει ο πελάτης;

Συνεχίζονται οι αθέμιτες πρακτικές από ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες, πρακτικές οι οποίες δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο τις ούτως ή άλλως αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι διαμεσολαβούντες.

Έτσι συχνά εμφανίζεται το φαινόμενο εκπρόσωποι των ασφαλιστικών εταιρειών να προσεγγίζουν π.χ. έναν πελάτη του Χ διαμεσολαβούντα, ο οποίος έχει ασφαλισμένο το αυτοκίνητό του στην εταιρεία και να επιχειρούν να του πουλήσουν και ασφάλιση για το σπίτι του ή την επιχείρησή του ή να του προσφέρουν έκπτωση για το ασφαλιστήριο του αυτοκινήτου του, προκειμένου να τον πείσουν να ασφαλιστεί απευθείας στην εταιρεία και όχι μέσω του διαμεσολαβούντα.

Φυσικά τέτοιες πρακτικές αντιβαίνουν σαφώς στα όσα ρητά ορίζει η εποπτική αρχή. Όπως αναφέρεται στο άρθρο 14 παρ. 4 της πράξης 30 της Τράπεζας της Ελλάδος:

«Κατά τη διάρκεια της σύμβασης συνεργασίας μεταξύ της Εταιρείας και του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή, η Εταιρεία δεν παρεμβαίνει είτε άμεσα είτε έμμεσα στη συναλλαγή και την εν γένει σχέση μεταξύ λήπτη ασφάλισης και ασφαλισμένου αφενός, και Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή αφετέρου.»

Είναι προφανές ότι σε παρόμοιες περιπτώσεις θα πρέπει να παρεμβαίνει η Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΔΕΙΑ). Είναι απαράδεκτο οι ασφαλιστικές εταιρείες που εφαρμόζουν τέτοιες παράνομες πρακτικές να μένουν μονίμως στο απυρόβλητο. Οι διαμεσολαβούντες που αντιμετωπίζουν τέτοια περιστατικά θα πρέπει να προχωρούν σε επώνυμες καταγγελίες, ώστε να δοθεί ένα τέλος στις αθέμιτες προσπάθειες προσεταιρισμού των πελατών τους εκ μέρους ορισμένων ασφαλιστικών εταιρειών.

 

Π.Μ.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics