Τι λένε για το Bancassurance οι ασφαλιστές

Οι κύριοι Χατζηθεοδοσίου, Γαβαλάκης, Αναστασίου, Μερελής, Γιαννιώτης έδωσαν το δικό τους στίγμα στο μείζον αυτό ζήτημα.

Σημαντικά στοιχεία αποκαλυπτικά για όσα συμβαίνουν με τον τραπεζικό-ασφαλιστικό ανταγωνισμό (bancassurance) , με λεπτομέρειες αλλά και προτάσεις έδωσαν οι ασφαλιστές στη Θεσσαλονίκη όπου με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου (ΕΕΘ) πραγματοποιήθηκε συνάντηση διαμαρτυρίας στο πλαίσιο της ΔΕΘ. Οι κύριοι Χατζηθεοδοσίου, Γαβαλάκης, Αναστασίου, Μερελής, Γιαννιώτης έδωσαν το δικό τους στίγμα στο μείζον αυτό ζήτημα.  Δείτε τις τοποθετήσεις τους.
 
 
Ι. Χατζηθεοδοσίου  (πρόεδρος ΕΕΑ)
 
Ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Ι. Χατζηθεοδοσίου τόνισε ότι η συμβολική κατάληψη των τραπεζών τον Ιούνιο είχε πανελλαδικά  μεγάλο αντίκτυπο, ενώ χαρακτήρισε ανέντιμο τον τρόπο λειτουργίας των Τραπεζών. Απειλές δέχτηκε και ο ίδιος από στέλεχος της ένωσης όταν ανέδειξε τις διαστάσεις του συγκεκριμένου προβλήματος.
 
Επίσης τόνισε:
– Δημιουργείται δυσαρέσκεια από τον πελάτη απέναντι στις τράπεζες
– Δύσκολα μπορεί να αποδειχτεί η υφαρπαγή. Πρέπει να γίνει επώνυμη καταγγελία (κάτι που αποφεύγουν οι πελάτες γιατί θα έχουν πρόβλημα με την τράπεζα)
– Η τράπεζα εκβιάζει με διάφορους τρόπους (πχ. δάνεια που εκκρεμούν ίσως δόσεις, μπλοκ επιταγών, pos  κλπ)
– Ο αγώνας είναι δύσκολος γιατί το πρόβλημα έχει πάρει πανευρωπαϊκές διαστάσεις.
– Προτείνω συμβολικές καταλήψεις την ίδια μέρα και ώρα πανελλαδικά από όλους  τους συναδέλφους, έτσι ώστε να δημοσιοποιηθεί το θέμα και να γίνει θέμα συζήτησης στην κοινωνία
– Στόχος μας είναι να πιεστούν οι τράπεζες από την κυβέρνηση (αν και είναι δύσκολο να συμβεί),ώστε να μην εφαρμόζουν αθέμιτες πρακτικές.
– Μία μόνο συστημική τράπεζα κατέχει το 85% των τραπεζικών ασφαλιστηρίων)
– Στην συνάντηση μας με τον υφυπουργό Οικονομικών Αλεξιάδη πιέσαμε να επανέλθει το αφορολόγητο με διατήρηση εσόδων-εξόδων, αλλιώς θα χαθούν πάνω από 7000 κωδικοί με αποτέλεσμα πολλοί επαγγελματίες να βρεθούν εκτός εργασίας και το κράτος να χάσει φόρους και ασφαλιστικές εισφορές.
 
Τέλος αναφέρθηκε στην γενικότερη κρίση που περνάει ο κλάδος λόγω της μείωσης του ΑΕΠ και των πολλαπλών δικτύων διανομής ασφαλιστικών προϊόντων. Την τελευταία 5ετία παρουσιάστηκε μείωση τζίρου κατά 35%.
Στα θετικά που, όπως είπε, πρέπει να καταγραφούν είναι:
– η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση σε προγράμματα υγείας
– τα ανασφάλιστα οχήματα καθώς αποτελεί μνημονιακή δέσμευση για αύξηση εσόδων μέχρι το τέλος Νοεμβρίου
– η δημιουργία επαγγελματικών ταμείων
– η υποχρεωτική ασφάλιση περιβαλλοντικής ρύπανσης που αναμένεται να ανακοινωθεί στις 20/9 (γεγονός που θα λύσει αυτόματα και τη λήψη μέτρων προστασίας από την επιχείρηση προκειμένου να ασφαλιστεί).

Απευθυνόμενος στους συναδέλφους υποστήριξε πως η αισιοδοξία και ο διαρκής αγώνας θα οδηγήσουν σε καλύτερες μέρες για τον κλάδο.

 
Δημ. Αναστασίου 
Το μέλος του ΔΣ του ΕΕΘ και μέλος της Επιτροπής ασφαλιστικών και τραπεζικών Θεμάτων του Επιμελητηρίου Δημ. Αναστασίου σημείωσε ότι στον τραπεζικό γκισέ δεν γίνεται πραγματικά ανάλυση αναγκών του πελάτη. Είναι πιθανή η "αρπαχτή" σε λάθος προϊόν που ο πελάτης δεν το έχει πραγματικά ανάγκη!
 
Η εξυπηρέτηση του πελάτη πέραν του ωραρίου, δίνει την προστιθέμενη αξία του ασφαλιστικού συμβούλου (το after sale service). Καμία τέτοια υπηρεσία δεν μπορούν να προσφέρουν οι Τράπεζες. 
 
Ο κ. Αναστασίου διερωτήθηκε εάν η διάθεση από τα τραπεζικά ιδρύματα τραπεζικών προϊόντων αύξησε την ασφαλιστική συνείδηση των καταναλωτών ή ακόμη και σε αύξηση του τζίρου?
 
Κυρ. Μερελής
 
Το μέλος του ΔΣ του ΕΕΘ και μέλος της Επιτροπής ασφαλιστικών και τραπεζικών Θεμάτων του Επιμελητηρίου Κυριάκος Μερελής, σημείωσε ότι μέσα στο άσχημο οικονομικά περιβάλλον της τελευταίας εξαετίας αυξήθηκαν οι απαιτήσεις πελατών και ασφαλιστικών εταιριών και πρότεινε αύξηση των προμηθειών προς τους συναδέλφους από τις εταιρίες με ταυτόχρονα μείωση του δικαιώματος συμβολαίου.
 
Τάχθηκε υπέρ της προάσπισης της ιδιωτικής ασφάλισης και χαρακτήρισε απαράδεκτη την τακτική κάποιων ασφαλιστικών εταιριών να καθορίζεται η τιμή του ασφαλιστικού προϊόντος βάσει της προμήθειας του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.
 
Σημείωσε ακόμη ότι σταδιακά αναπτύσσονται και άλλα κανάλια διάθεση (π.χ. κινητή τηλεφωνία, δωροκουπόνια κλπ) και διερωτήθηκε γιατί ποτέ δεν δημοσιοποιήθηκαν αποτελέσματα ελέγχων για παραβάσεις Τραπεζών και πρόστιμα.
 
"Την ίδια που ώρα που από τη μια επιχειρείται η βίαιη εφαρμογή του νέου αυστηρού νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, από την άλλη αυξάνονται οι αυθαίρετες και καταχρηστικές πρακτικές από μέρους των τραπεζών και των ασφαλιστικών εταιριών. Μεταρρύθμιση αλά καρτ δεν ΓΙΝΕΤΑΙ.
 
Τέλος", είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι η ΕΝΩΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΙΩΝ πρέπει να σταματήσει να λειτουργεί ως μια συντεχνιακή οργάνωση παλαιάς κοπής. Είναι αδιανόητο, να κλείνουν ασφαλιστικές εταιρίες μέλη της ένωσης, και η ένωση να δηλώνει απούσα, κρυμμένη πίσω από την  ένοχη σιωπή της.
 
Ο Κ. Γιαννιώτης
 
Ο Κ. Γιαννιώτης (Ιντερσαλόνικα) σημείωσε ότι το πρόβλημα υπάρχει από τις αρχές της δεκαετίας του 1980, ενώ το 1993 επετράπη η λειτουργία του bancassurance.
 
"Οι τράπεζες χρησιμοποιούν αθέμιτες και παράνομες πρακτικές, ενώ το bancassurance θα έπρεπε να λειτουργεί με κανόνες", πρόσθεσε και εξήγησε ότι δεδομένου πως στην παρούσα φάση οι τράπεζες δεν έχουν κανένα αντικείμενο δραστηριότητας, δίνουν  οικονομικά κίνητρα στου υπαλλήλους τους ή  θέτοντας στόχους και εκβιάζοντας παράλληλα σε πολλές περιπτώσεις πως αν δεν επιτευχθούν οι στόχοι θα χάσουν την εργασία τους!
 
Όπως υποστήριξε, οι τράπεζες στηρίζονται στην άγνοια του πελάτη και στην υποχρέωση που νοιώθει απέναντι στην τράπεζα ειδικά αν έχει πάρει κάποιο δάνειο. Κάποιες Τράπεζες ζητούν ασφαλιστήριο συμβόλαιο από τον πελάτη προκειμένου να εκδώσουν μπλοκ επιταγών ή να μην χαρακτηριστεί ως μη συνεργάσιμος δανειολήπτης, αν έχει καθυστερήσει κάποια δόση.
 
Παράλληλα αποφεύγουν να δώσουν το έντυπο με τις απαιτήσεις του (σε πολλές περιπτώσεις παράλογες) ώστε να μην γνωρίζει ο πελάτης και ο ασφαλιστής τι ακριβώς ζητάνε….
 
Η εποπτική αρχή ζητά συγκεκριμένη καταγγελία προκειμένου να προχωρήσει τις διαδικασίες ελέγχου, ενώ επίσης αρνητικό είναι το γεγονός πως οι εμπλεκόμενοι φορείς των ασφαλιστών δεν ομονοούν. 
 
Ο ίδιος τόνισε ότι προέχει από εμάς η ενημέρωση των πελατών μας πριν πάνε στο κατάστημα αναλύοντας του ακριβώς τι πληρώνει και ενδεχομένως να είναι απαραίτητο να πάμε μαζί του στο κατάστημα!
 
Τέλος πρότεινε να δημιουργηθεί μία ιστοσελίδα για τα παράπονα και τις καταγγελίες αλλά και τις συμβουλές προς τους καταναλωτές αλλά και να διανεμηθούν έντυπα και ζήτηση τη δραστηριοποίηση όλων τν ασφαλιστών.
 
Δ. Γαβαλάκης
 
Ο κ. Γαβαλάκης ανέφερε ότι η δράση των τραπεζών ξεκίνησε το 2003 και κορυφώθηκε το 2006 όπου κατέκτησαν το 35% του μεριδίου της ασφαλιστικής αγοράς σε προϊόντα αποταμιευτικά και ενυπόθηκα.
 
Το 2007 βγήκε νόμος όπου ένας πιστοποιημένος υπάλληλος αρκούσε για να μπορούν να πουλάν όλοι οι υπάλληλοι ασφαλιστικά προϊόντα, ενώ το 2011 απαιτήθηκε η πιστοποίηση. Παράλληλα παρουσιάστηκαν μαζικά φαινόμενα από πωλήσεις μέσω των τραπεζικών καταστημάτων με υπασφάλιση στα ασφαλιστήρια πυρός και με αποταμιευτικά προγράμματα αντί καταθέσεων που πίστευε ότι έκανε ο πελάτης…
 
Η οδηγία 462 ήρθε το 2013, αλλά αυτό κράτησε λίγο γιατί η εποπτική αρχή δεν άσκησε εποπτεία, ενώ παράλληλα αυξήθηκαν οι ασφαλιστικές εργασίες στις τράπεζες λόγω μείωσης των καθαυτού τραπεζικών εργασιών, ενώ δυστυχώς δεν πραγματοποιεί δειγματοληπτικούς ελέγχους.
 
Μία επιπλέον ενέργεια θα ήταν να ενημερωθεί το υπουργείο και η Γ.Γ. καταναλωτή για αυτούς που παραβιάζουν τις αρχές της ασφάλισης,  έτσι ώστε να έχουν ενημέρωση όλοι οι καταναλωτές.

© INSURANCE EEA 2024. All rights Reserved.
Designed by RDC Informatics